Všeobecné obchodné podmienky
Nordic Walking Portal
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti konečných spotrebiteľov pri nákupe služieb alebo aktivít prostredníctvom internetového portálu www.nordicwalkingportal.sk (ďalej iba ako NWP) od Prevádzkovateľa NWP a obchodných partnerov Prevádzkovateľa prezentujúcich sa na tomto portáli.
1.2. Prevádzkovateľom NWP je obchodná spoločnosť Nordic Walking Group, s.r.o. IČO: 51220555 so sídlom Šoltésovej 1995, 911 01 Trenčín.
1.3. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, inšpektorát pre Trenčiansky kraj so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, www.soi.sk.
2. Identifikácia subjektov
2.1. Prevádzkovateľ NWP zabezpečí zakúpenie služby alebo aktivity Konečnému spotrebiteľovi, a súčasne je predajcom členských výhod Konečnému spotrebiteľovi.
2.2. Poskytovateľ služby alebo aktivity je právnická osoba alebo fyzická osoba – živnostník registrovaný v príslušnom živnostenskom registri podľa miesta jeho pobytu a registrovaný na NWP (ďalej iba ako Poskytovateľ).
2.3. Konečný spotrebiteľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si zakúpi prostredníctvom NWP kredit, a ďalej čerpá konkrétnu službu alebo aktivitu od Poskytovateľa za podmienok vyplývajúcich z týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej iba ako Konečný spotrebiteľ).
3. Spôsob zakúpenia služby
3.1. Konečný spotrebiteľ si môže po zaregistrovaní sa na NWP zakúpiť kredit vo finančnej výške podľa vlastného rozhodnutia. Rovnako je na rozhodnutí Konečného spotrebiteľa, na akú športovú službu alebo aktivitu, a od ktorého Poskytovateľa bude kredit čerpať. V prípade, že to výška zakúpeného kreditu umožní, môže Konečný spotrebiteľ čerpať službu alebo aktivitu od ktoréhokoľvek Poskytovateľa registrovaného na NWP. Dodávateľom športovej služby alebo aktivity je Prevádzkovateľ.
3.2. Finančné prostriedky zo zakúpeného kreditu môže Konečný spotrebiteľ čerpať na jednotlivé služby alebo aktivity prihlásením sa na službu alebo aktivitu, realizovanú v konkrétny deň. Dátum realizácie služby alebo aktivity, jej cena, ako aj ďalšie zmluvné podmienky sú uvedené na NWP na stránke konkrétneho vybraného Poskytovateľa alebo v sekcii Kalendár po zvolení si konkrétnej služby alebo aktivity. Účasť na vybranej službe alebo aktivite môže Konečný spotrebiteľ odvolať (stornovať) najneskôr do 48 hodín pred začatím vybranej služby alebo aktivity bez straty kreditu. Pokiaľ Konečný spotrebiteľ nestornuje v uvedenom termíne svoju účasť na vybranej službe alebo aktivite, alebo bez predchádzajúceho upozornenia sa na tejto službe alebo aktivite nezúčastní, stráca nárok na vrátenie finančných prostriedkov z kreditu, za ktoré si službu alebo aktivitu zakúpil.
3.3. Na čerpanie služby alebo aktivity ponúkanej na NWP sa môže Konečný spotrebiteľ prihlásiť kedykoľvek pred momentom jej začatia cez NWP. Ak Konečný spotrebiteľ registrovaný na NWP nemá zakúpenú dostatočnú výšku kreditu, môže sa prihlásiť na službu alebo aktivitu aj na mieste jej realizácie u Poskytovateľa, a to buď zakúpením kreditu, alebo zaplatením SMS správou pomocou mobilného telefónu na číslo, ktoré mu poskytne Poskytovateľ konkrétnej služby alebo aktivity.
4. Registrácia na NWP
4.1. Konečný spotrebiteľ sa zaregistruje na NWP vyplnením údajov, obsiahnutých na stránke NWP. Po registrácii a zakúpení kreditu v ním zvolenej výške môže čerpať služby a aktivity ponúkané na NWP alebo nakupovať tovar z e-shopu registrovaného na NWP. Po registrácii na NWP bez zaplatenia členského poplatku budú na NWP Konečnému spotrebiteľovi prístupné iba základné informácie o činnosti Poskytovateľa a e-shopu a časť Kalendár s možnosťou prihlásiť sa na služby a aktivity Poskytovateľa..
4.2. Pre plnohodnotné užívanie služieb NWP si môže Konečný spotrebiteľ zaplatiť mesačný alebo ročný členský poplatok. Členský poplatok nie je povinný.
4.3. Zaplatením členského poplatku sa Konečný spotrebiteľ stáva členom zvoleného klubu Poskytovateľa uvedeného na NWP, a zároveň získava prístup k prémiovému obsahu portálu. Konečný spotrebiteľ má ako člen klubu nárok na zvýhodnenú cenu služieb a aktivít ponúkaných zvoleným Poskytovateľom na NWP podľa podmienok daného Poskytovateľa.
4.4. Cena mesačného členského poplatku je 6,00 € a cena ročného členského poplatku je 60,00 €. V prípade, že Konečný spotrebiteľ pri zakúpení kreditu časť kreditu použije na úhradu členského poplatku, obdrží faktúru za nákup členského poplatku od NWP. Služby čerpané prostredníctvom NWP budú Konečnému spotrebiteľovi fakturované v mesačných intervaloch, a to vždy v prvý pracovný deň nasledujúceho mesiaca po mesiaci, v ktorom služby a aktivity reálne čerpal. S takýmto jednomesačným fakturovaním čerpaných služieb a aktivít Konečný spotrebiteľ vyslovene súhlasí.
4.5. Konečný spotrebiteľ môže mať v jednom momente uhradený len jeden členský poplatok u jedného Poskytovateľa spomedzi všetkých Poskytovateľov na NWP.
4.6. Uhradený členský poplatok je plne viazaný na zvoleného Poskytovateľa uvedeného na NWP a je neprenosný a nevratný.
4.7. V prípade, že sa Konečný spotrebiteľ rozhodne pre zmenu Poskytovateľa, ktorému už zaplatil členský poplatok na iného Poskytovateľa, môže tak urobiť, avšak táto zmena nadobudne platnosť k 1. dňu v mesiaci nasledujúcom po požiadaní o túto zmenu. Uhradená výška členského poplatku zaplatená predchádzajúcemu Poskytovateľovi prepadá a Konečný spotrebiteľ si môže zaplatiť nový členský poplatok u nového Poskytovateľa, uvedeného na NWP prostredníctvom kreditu.
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
5.1. Konečný spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpy kreditu bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa doručenia kreditu elektronickou formou na jeho účet vedený na NWP pokiaľ kredit nebol použitý.
5.2. Ak si Konečný spotrebiteľ zakúpený kredit začne čerpať podľa bodu 3.2 týchto Všeobecných obchodných podmienok pred uplynutím doby na odstúpenie podľa bodu 5.1, je Konečný spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od kúpy kreditu bez uvedenia dôvodu len do momentu začiatku čerpania kreditu prihlásením na sa vybranú službu alebo aktivitu. Odstúpenie od kúpy v zmysle bodu 5.1 je možné uplatniť písomne e-mailom z e-mailovej adresy, z ktorej bol kredit objednaný, na adresu info@nordicwalkingportal.sk, pričom v e-maili musí byť identifikovaný kupujúci a objednávka, od ktorej chce Konečný spotrebiteľ odstúpiť. Konečnému spotrebiteľovi bude vrátená platba späť na účet, z ktorého bola platba uskutočnená.
6. Práva a povinnosti Prevádzkovateľa NWP a Konečného spotrebiteľa
6.1. Prevádzkovateľ NWP je povinný:
a) registrovať na svojom portáli zakúpený kredit u jednotlivých Konečných spotrebiteľov a viesť o jeho výške transparentnú evidenciu, prístupnú Konečnému spotrebiteľovi na NWP.
b) bezodkladne upozorniť Konečného spotrebiteľa na nedostatočný kredit pre objednanie služby alebo aktivity, ktorej hodnota daný kredit presahuje, pričom Konečného spotrebiteľa na službu alebo aktivitu neprihlási.
6.2. Konečný spotrebiteľ je povinný:
a) zaregistrovať sa pred čerpaním služieb a aktivít ponúkaných na NWP, podľa podmienok uvedených na NWP;
b) zakúpiť si kredit, ktorý bude slúžiť na úhradu služieb alebo aktivít ponúkaných na stránke NWP;
c) zaplatiť prostredníctvom kreditu za služby alebo aktivity v hodnote uvedenej na NWP,rešpektujúc obchodné podmienky NWP.
7. Reklamačný poriadok
7.1. Prevádzkovateľ zodpovedá za nedostatky služieb v zmysle platných právnych predpisov, najmä § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov v spojení s príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov. V prípade, ak zakúpená služba alebo aktivita obsahuje nedostatky, je Konečný spotrebiteľ povinný uplatniť nároky z nedostatkov (reklamáciu) bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí dôvody na uplatnenie reklamácie, t. j. v deň, v ktorom nebola služba poskytnutá v dohodnutom alebo bežnom rozsahu, kvalite, množstve a termíne, inak právo na reklamáciu zaniká, a to zaslaním e-mailovej správy na info@nordicwalkingportal.sk alebo písomnou reklamáciou formou poštovej zásielky na adresu Nordic Walking Group, s.r.o. IČO: 51220555 so sídlom Šoltésovej 1995, 911 01 Trenčín. Dodatočne zistené nedostatky nebudú akceptované. Prevádzkovateľ po preskúmaní uplatnenej reklamácie rozhodne o spôsobe jej vybavenia v lehote 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Konečný spotrebiteľ je povinný pri vybavovaní reklamácie poskytnúť Prevádzkovateľovi potrebnú súčinnosť vyžadovanú Prevádzkovateľom. V lehote na vybavenie reklamácie zašle Prevádzkovateľ Konečnému spotrebiteľovi formou e-mailu alebo prostredníctvom poštovej zásielky vyjadrenie k reklamácii a o spôsobe odstránenia nedostatkov reklamovane služby.
7.2. V prípade, že Konečný spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie Prevádzkovateľom alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má Konečný spotrebiteľ právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Prevádzkovateľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Konečný spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektom alternatívneho riešenia sporov, ktorým je "Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27", resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Konečný spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Konečný spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre alternatívne riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8. Osobné údaje a ich ochrana
8.1 Konečný spotrebiteľ, ktorý je fyzickou osobou, je povinný oznámiť na NWP svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, dátum narodenia, telefónne číslo, e-mailovú adresu, svoje zdravotné obmedzenie a povolanie.
8.2 Konečný spotrebiteľ zaregistrovaním sa na NWP potvrdzuje svoj súhlas v zmysle ust. § 14 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, aby Prevádzkovateľ NWP spracoval a uschovával jeho osobné údaje v rozsahu uvedenom v bode 8.1.
8.3 Konečný spotrebiteľ dáva súhlas k tomu, aby k osobným údajom, ktoré poskytne Prevádzkovateľovi NWP v rozsahu uvedenom v bode 8.1, mal prístup i Poskytovateľ v súvislosti s poskytovaním služby alebo aktivity vybranej Konečným spotrebiteľom. Takýto súhlas je Konečný spotrebiteľ oprávnený v zmysle § 19 ods. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z.z. v platnom znení kedykoľvek odvolať písomnou formou.
8.4 Konečný spotrebiteľ má právo v zmysle § 23 ods. 1 zákona č. 18/2018 Z.z. v platnom znení žiadať, aby Prevádzkovateľ NWP bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré mu Konečný spotrebiteľ poskytol v súvislosti s registráciou na NWP.
9. Záverečné ustanovenia
9.1 Prevádzkovateľ NWP si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia ich zmien je splnená umiestnením oznámenia zmien na NWP.
9.2 Prevádzkovateľ NWP a Konečný spotrebiteľ sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
9.3 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, Zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
9.4 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Konečnému spotrebiteľovi jeho registráciou na NWP.
9.5 Konečný spotrebiteľ registráciou na NWP potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.